Login
 

Министерство на образованието и науката

 

Национално издателство за образование и наука "Аз Буки"


 

История

Научно-методическо списание

Профил на списанието

History Scope 

Списание „История” е сред най-авторитетните научно-методически издания в областта на родната хуманитаристика. Ориентирано към широка читателска аудитория, то си поставя за цел да подпомага преподаването и изучаването на националната, регионалната и общата история от древността до наши дни. Публикуваните статии и материали са структурирани в отделни рубрики и обхващат разнообразни теми и дискусионни проблеми в областта на историческото познание.


Автори на списанието са били признати у нас и в чужбина водещи български специалисти като проф. Александър Фол, проф. Васил Гюзелев, проф. Николай Генчев, проф. Крумка Шарова, проф. Георги Бакалов, проф. Милчо Лалков.


През годините на своето над половинвековно издаване „История” се утвърждава като полезно за преподаватели, студенти и ученици академично списание. Неговото практическо значение е тясно обвързано и с останалите сфери на образованието и науката. Настоящата му цел е да продължава да съхранява историческите ценности и духа на миналото, за да удовлетворява потребността от споделянето им и в нашето съвремие.

Очакваме вашите мнения и коментари на електронен адрес: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

Периодика на списанието – 6 книжки годишно.

Редакционна колегия

Главен редактор / Editor-in-Chief

Доц. д-р Пламен МитевСофийски университет „Св. Климент Охридски“



Редактор / Managing Editor


Бояна Радева



Редакционна колегия / Editorial Board

Проф. дин Валерия Фол, Университет по библиотекознание и информационни технологии; Институт
за балканистика с Център по тракология „Проф. Александър Фол“ – БАН
Проф. дин Васил Николов, Национален археологически институт и музей – БАН
Проф. д-р Eвгения Калинова, Софийски университет „Св. Климент Охридски”
Доц. дин Иван Русев, Икономически университет – Варна
Доц. д-р Красимира Мутафова, Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“
Проф. дин Людмил Спасов, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
Мария Бенова, Министерство на образованието, младежта и науката
Доц. д-р Мартин Иванов, Държавна агенция „Архиви“
Доц. д-р Николай Ненов, Регионален исторически музей – Русе
Доц. д-р Олга Тодорова, Институт за исторически изследвания – БАН
Проф. д-р Пламен Павлов, Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“
Доц. д-р Румен Генов, Нов български университет
Доц. д-р Снежана Димитрова, Югозападен университет „Неофит Рилски“
Доц. д-р Теодор Леков, Нов български университет



Международен борд / International Board

Dr. Andreas Lyberatos, Institute of Mediterranean Studies, Rethymno
Dr. Elena Siupiur, Institute of South-East European Studies, Romanian Academy
Prof. Maria Todorova, University of Illinois at Urbana-Champaign
Dr. Vassil Dobrev, French Archaeological Institute in Cairo (IFAO)



 

Годишно съдържание на сп. „История“

ИСТОРИЯ
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ
HISTORY
EDUCATIONAL JOURNAL
ГОДИНА XX / VOLUME 20, 2012
ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENT


                                                               СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1:                1–96
КНИЖКА 2 / NUMBER 2:               97–192
КНИЖКА 3 / NUMBER 3:               193–288
КНИЖКА 4 / NUMBER 4:               289–384
КНИЖКА 5 / NUMBER 5:               385–480
КНИЖКА 6 / NUMBER 6:               481– 576


АРХИВИТЕ ДНЕС / ARCHIVES TODAY
52–60: Ю. Тодоров / Y. Todorov – Цифровата памет. Проблеми на дигитализацията /
Digital Memory. Problems of Digitalization
168–179: Ю. Тодоров / Y. Todorov – Цифровата памет. Комуникация и тайна /
Digital Memory. Communication and Secret


БИБЛИОГРАФИЯ / BIBLIOGRAPHY
187–188: Д. Петров / D. Petrov – Разпадането на Югославия и албанският въпрос във федерацията /
The Collapse of Yugoslavia and the Albanian Question in the Federation
281–283: Б. Гаврилов / B. Gavrilov – Конрад Аденауер и политическата система на Федерална република Германия / Konrad Adenauer and the Political System of the Federal Republic of Germany
378–379: К. Стоев / K. Stoev – Военните и градският живот в провинции Долна Мизия и Тракия /
The Military and the Civic Life in the Provinces Moesia Inferior and Thracia
473–474: Р. Спасов / R. Spasov – Паисий Хилендарски и българската национална идеология /
Paisii Hilendarski and the Bulgarian National Ideology
563–565: И. Баева / I. Baeva – Съвременна Полша през погледа на историците /
Modern Poland from the Historians’ Point of View


БИОГРАФИЧНА КОЛЕКЦИЯ / BIOGRAPHY COLLECTION
490–499: Р. Спасов / R. Spasov – Скулпторът, който пресъздаде българското Освобождение (1878) /
The Sculptor Who Reproduced the Liberation of Bulgaria (1878)


ЗА ВАШАТА БИБЛИОТЕКА / FOR YOUR LIBRARY
88–92: Шаламов, В. Колимски разкази / Хрушчов, Н. Хора. Години. Власт /
Болинага,И. Кратка история на фашизма
180–186: Дочев, Ив. Сага за Балканската война / Симич, П. Тито. Тайната на века /
Ле Бор, А. Слободан Милошевич – трагедия по сръбски
276–280: Хафнер, С. История на един германец / Парис, Е. Дълги сенки /
Уилямс, Ч. Аденауер – бащата на нова Германия
374–377: Анджела, А. Един ден в Древен Рим / Roman Cities in Bulgaria / Tabula Imperii Romani – Philippopolis / сп. „Балкани“
468–472: Бойдев, В. От поручик до генерал / Стоянов, С. Ние бранихме тебе, София! / Марагос, В. Паисий Хилендарски
и Софроний Врачански. От православната идеология към изграждане на българската идентичност

566–567: Рийс, Л. Тайните на Втората световна война


ИСТОРИЯ И СЪВРЕМИЕ / HISTORY AND MODERN TIMES
76–87: Д. Петров / D. Petrov – Македония 2011 – А сега накъде? / Macedonia 2011 – What Future Lies Ahead?
245–261: П. Цокова / P. Tsokova – Начало на регионалната политика в Южна България (60-те и 70-те години на ХХ век)  The Beginning of the Regional Policy in Southern Bulgaria During the 60’s and 70’s of the Twentieth Century
262–271: Г. Мамадов / H. Mammadov – Научно-културните връзки между Aзербайджан и България.
Сътрудничество в областта на образованието (1991–2008) /
Relations Between Azerbaijan and Bulgaria in the Area of Culture, Science and Education (1991–2008)


НАУЧНИ ФОРУМИ / SCIENTIFIC FORUMS
295–297: XXII Международен Лимес конгрес – Русе / XXII International Limes Congress – Rousse
302–306: Р. Иванов / R. Ivanov – Лимес конгреси – идеи, цели, задачи и страни домакини /
Limes Congresses – Concepts, Aims, Purposes and Host Countries
555–562: И. Баева / I. Baeva – „Полша в Централна Европа“ – Втори конгрес на чуждестранните изследователи
на полската история /
„Poland in Central Europe“ – The Second International Congress of Poland History for Foreign Researchers


ОТ ДРЕВНОСТТА ДО НАС / FROM ANTIQUITY TO NOWADAYS
8–24: Г. Канев / G. Kanev– Що е източноправославната монашеска култура и какви са нейните елементи –
поглед към средновековна България. Част първа /
What is The Eastern Orthodox Monastic Culture and What Are Its Elements. Look at Medieval Bulgaria. Part 1
109–134: Г. Канев / G. Kanev – Що е източноправославната монашеска култура и какви са нейните елементи –
поглед към Средновековна България. Част втора /
What is The Eastern Orthodox Monastic Culture and What Are Its Elements – Look at Medieval Bulgaria. Part 2
346–351: В. Николов / V. Nikolov – Природни катаклизми през V хил. пр. Хр. и загиване 
на първата европейска цивилизация /
Natural Cataclysms in the Fifth Millennium BC and the Collapse of the Earliest European Civilization


ПОГЛЕД НАД БАЛКАНИТЕ / VIEW OVER THE BALKAN PENINSULA
25–36: Г. Димов / G. Dimov – Проблеми на византийското сребърно монетосечене. Причините за появата на василикона при Андроник II Палеолог (1282–1328) /
Problems of Byzantine Silver Coinage. The Appearance of Basilikon During the Reign
of Andronicus II Palaeologus (1282–1328)
148–167: Я. Митов / Y. Mitov – Неизвестна приписка от град Елена за Руско-турската война (1877–1878) /
Unknown Marginal Note from Town Elena for the Russo–Turkish War (1877–1878)
217–237: Б. Антонова / B. Antonova – Емигрантството на Светослав Миларов в Австро-Унгария /
The Emigrant Years of Svetoslav Milarov in Austro-Hungary
238–244: Ст. Георгиева / St. Georgieva – Войнишки песни за Балканската война /
Soldiers` Songs about the Balkan War
500–504: Вл. Станев / Vl. Stanev – България, Балканските войни и краят на илюзиите /
Bulgaria, The Balkan Wars and the End of the Illusions
505–510: Вл. Мигев / Vl. Migev – Към въпроса за главните тенденции в общественополитическото развитие
на България между двете световни войни /
Towards the Question of the Main Tendencies in the Socio-political Development of Bulgaria in the Interwar Period
of the 20th Century
511–536: Е. Станчев / E. Stanchev – Босненските мюсюлмани и Независимата хърватска държава (1941–1945) /
Bosnian Muslims and the Independent State of Croatia (1941–1945)


ПОДХОДИ В ПРЕПОДАВАНЕТО / APPROACHES IN TEACHING
61–75: К. Котларска / K. Kotlarska – „Децата на Адам и Ева“ – жените и мъжете в обучението
по „История и цивилизация“ в VIII клас /
„The Children of Adam and Eve“ – Women and Men in History and Civilization Textbooks for 8th Grade
352–365: Ив. Занов / Iv. Zanov – Учебните програми по „История и цивилизация“ – какво има и какво няма в тях,
какво ни пречи да ги използваме по-добре /
The History and Civilization Curricula – What is There and What is Missing, What Hinders Their Better Utilization
537–547: М. Николова / M. Nikolova – Изображенията в обучението по история (резултати от анкета) /
Images in History Teaching (Results of a Survey)
549–554: Р. Тотолакова / R. Totolakova – Споделен опит от курса по свободноизбираема подготовка „Краезнание“ / Shared Experience from the Optional Course „Local History“ 


РЕГИОНАЛНИ ПРОУЧВАНИЯ / REGIONAL STUDIES
409–429: Е. Михайлова / E. Mihaylova – Турските военни болници в българските земи (1837–1878) /
Тhe Ottoman Military Hospitals in the Bulgarian Lands (1837–1878)
430–445: В. Иванова / V. Ivanova – Две поселищни проучвания – за село Чипровци и град Фердинанд –
и методологията на антропогеографските изследвания в България преди 1945 г. /
Two Researches Devoted to the Village of Chiprovtsi and the Town of Ferdinand in the Methodological
Context of the Bulgarian Antropogeographical Studies Before 1945


ХРОНИКИ / CHRONICLES
380: Седми национален исторически конкурс – Фондация „Ценности“ /
Научна конференция „100 години Балканска война – 100 години свобода за Родопите“ – Смолян
475–476: Международни юбилейни академични чествания по повод 250-годишнината
на „История славянобългарска“ – Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ /
Трети международен конгрес по българистика – Софийски университет „Св. Климент Охридски“


ЦИВИЛИЗАЦИОННИ ГРАНИЦИ / CIVILIZATION BOUNDARIES
37–51: Цв. Харалампиева / Tsv. Haralampieva – Руската колонизация на Кавказ при управлението
на генерал Алексей Петрович Ермолов (1816–1827) /
Russian Colonisation of Caucasus During the Rule of General Aleksey Petrovich Ermolov (1816–1827)
135–147: A. Миланова / А. Milanova – Клопките на меркантилизма. Политически и икономически фактори
за първия англо-холандски конфликт (1652–1654) /
Тhe Тraps of Mercantilism. Political and Economic Causes of the First Anglo-Dutch War (1652–1654)
199–216: Б. Жеков / B. Zhekov – Развитие на римския лимес в Северна Британия и по Долен Дунав от Нерва
до Комод – някои прилики и разлики. Част първа /
The Roman Limes in North Britain and on the Lower Danube from Nerva to Commodus –
Some Similarities and Differences. Part 1
307–322: Б. Жеков / B. Zhekov – Развитие на римския лимес в Северна Британия и по Долен Дунав от Нерва
до Комод – някои прилики и разлики. Част втора /
The Roman Limes in North Britain and on the Lower Danube from Nerva to Commodus –
Some Similarities and Differences. Part 2
323–345: К. Стоев / K. Stoev – Имената на лимеса: именуването в Горна и Долна Мизия между семейството и армията / The Names of the Frontier: the Naming Practice in Moesia Superior and Inferior between the Family and the Army
395–408: Г. Димов / G. Dimov – Културните и политическите взаимоотношения между Византийската империя
и Кралство Англия през X–XII век /
Cultural and Political Relations between the Byzantine Empire and Kingdom of England (X–XII C.)


ЦЪРКВА И ОБЩЕСТВО / CHURCH AND SOCIETY
446–467: П. Цонева / P. Tsoneva – Просветната дейност на Българската църква (1962–1989) /
Educative Activities of the Bulgarian Church (1962–1989) 


REVIEW
103–108: В. Фол / V. Fol – Порожанов, К. Одриското царство, полисите по неговите крайбрежия и Атина
от края на VІ в. до 341 г. пр. Хр.
272–275: Б. Гаврилов / B. Gavrilov – Една империя, създадена без желаниe / A Reluctant Empire – Фъргюсън, Н.
Империя: Възход и разпад на британския световен ред и уроците за една глобална сила
366–373: К. Порожанов / K. Porozhanov – Владетелите в Тракия – края на ІІІ в. пр. Хр. – началото на І в. /
The Rulers in Thrace – End of 3rd Century BC – Beginning of 1st Century AD – Петков, Пл. Военнополитически отношения на тракийските владетели в Европейския Югоизток между 230/229 г. пр. Хр. – 45/46 г. сл. Хр.
391–394: К. Порожанов / K. Porozhanov – Древногръцка история и култура / Ancient Greek History and Culture – Лозанова–Станчева, В. Еленика: политика и култура на Древна Елада
487–489: Р. Спасов / R. Spasov – Читалище „Зора“ – един от символите на Възраждането в Русе / The Cultural Club “Zora” – One of the Symbols of the Revival in Russe – Антонова, В. Възрожденското читалище „Зора“ в Русе

 

За авторите

Редакционната колегия на списанието „История“ разглежда само ръкописи, които са насочени единствено към него. Ръкописи, които вече са публикувани някъде, били са изпратени, или са под печат в друго списание, няма да бъдат публикувани. Изпратените статии трябва да съдържат оригинални научни резултати и идеи и това ше бъде проверявано чрез експертна оценка на двама анонимни и независими рецензенти.

Електронното изпращане на ръкописите е за предпочитане. Адресът е: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.">Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.За оформяне на ръкописите, които се прилагат като приложение (attachment) към съпровождащото ги електронно писмо, трябва да се използва стандартна word програма. Изпращането на ръкописа, записан на диск, също е допустимо.



Подготовка на ръкописа
Общи указания

  1. Ръкописите могат да бъдат написани на български или на английски, съобразно желанието на автора.
  2. Ръкописите трябва да бъдат структурирани по следния начин: заглавна страница с информативно и без никакви съкращения заглавие на статията, след което следват имената на авторите без техните академични степени и длъжности (ако имат такива); резюме, което ясно представя същността на проведеното изследване с акцент върху получените нови научни резултати (не повече от 20 реда); 3-6 ключови думи (само на английски); пълен текст; благодарности; приложения (ако има такива); бележки; литература; пълни адреси на всички автори с техните академични позиции, училища или научни организации, пощенски и електронни адреси.
  3. Фигурите и техните надписи се представят отделно от основния текст в допълнителен файл, но мястото на тези фигури в текста трябва да бъде посочено – Фиг. 1, Фиг. 2 и т.н.
  4. Таблиците и техните надписи се представят отделно от основния текст в допълнителен файл, но мястото на тези таблици в текста трябва да бъде посочено – Таблица 1, Таблица 2 и т.н. Таблично се представят числени данни, изразяващи функционални зависимости между някакви величини или променливи. Текстовите таблици затрудняват печата и четенето на статиите и затова тяхната употреба не се препоръчва.


Бележки и литература
Списъкът на използваната литература трябва да съдържа литературни източници, които са достъпни за проверка или справки. Маргинални източници, които нямат присъствие в световните научни масиви, нямат място в списъка на основната литература. Ако цитирането на такива източници все пак е необходимо, това може да стане в раздела „Бележки“, където могат да намерят място и допълнителни обяснения или сведения, за които е преценено, че присъствието им в основния текст на статията би го обременило излишно. Цитирането на интернет източници не се препоръчва, но ако това наистина е необходимо, мястото им не е в литературата, а в бележките, и то в предпочитания portable document format (pdf). Мястото на бележките се маркира в текста на статията с арабски цифри като горни индекси.
Представянето на литературните източници в списъка на литература става в APA - стил (вж. Publication Manual of the American Psychological Association), който се използва широко в обществените и хуманитарните науки, включително в науката за образованието.



Ето някои примери:


Списания:
Mochrie, S.G.J. (2011). The Boltzmann factor, DNA melting, and Brownian ratchets: topics in an introductory physics sequence for biology and premedical students.  American J. Physics, 79, 1121-1126.
Каишев, Р. (1998). Автобиографични бележки. Химия, 7, 112-119.
Такива източници се цитират в основния текст като: Thompson (1986) или (Thompson, 1986).

Missen, R.W. & Smith, W.R. (1989). A question of basic chemical literacy? J. Chem. Educ., 66, 217-218.
Този източник се цитира в основния текст като: Missen & Smith (1989) или (Missen & Smith, 1989).

Subramanian, R.M., Goh, K. & Chia, L.S. (1995). The relationship between the number of elements and the number of independent equations of elementary balance. J. Chem. Educ., 72, 894-895.
Такива източници се цитират в основния текст като:  Subramanian et al. (1995) или (Subramanian et al., 1995).

Ако трябва да се цитира списание, в което номерацията на всяка книжка от даден том започва със страница 1, тогава номерът на книжката също трябва да се посочи в библиографското описание на източника така:
Nichols, P., Twing, J., Mueller, C.D. & O’Malley, K. (2010). Standard-setting methods as measurement processes. Educational Measurement: Issues & Practice, 29(1), 14-24.
Цанков, Н. (2009). Компетентност за познавателно моделиране – дидактическа конкретизация. Педагогика, 19(7-8), 82-105.



Книги
Atkin, J.M., Black, P. & Coffey, J. (2001). Classroom assessment and the national science    education standards. Washington: National Academies Press.
Mэрион, Д.Б. (1975). Физика и физический мир. Москва: Мир.



Книги/сборници с редактор
Lakatos, I. (1970). Falsification and the methodology of scientific research programmes (pp. 59-89). In: Lakatos, I. & Musgrave, A. (Eds.). Criticism and growth of knowledge. Cambridge: Cambridge University Press.
Бижков, Г. & Краевски, В. (2009). Основни методологични изисквания към дисертационните изследвания и типични грешки при тяхната реализация (с. 44-104). В: Ганчев, И. & Тошев, Б.В. (ред). Теория и методология на обучението по естествени науки и математика. Благоевград: Унив. изд. „Неофит Рилски“.



Коректури
Преди публикуването на приетите за печат ръкописи, авторите ще получат коректури на своите статии, които трябва да върнат в редакцията в срок от една седмица; големи промени в текста на този етап не се допускат.



Отпечатъци
Публикуването се обявява на авторите с писмо, което съдържа pdf на техните статии, с които авторите сами могат да подготвят неограничен брой отпечатъци на своите трудове, които да използват в кариерното си развитие или в комуникацията с други изследователи.



Последни думи
Публикуването на представените материали се определя от препоръките на рецензентите и не означава непременно съгласие на редакцията със застъпваните от авторите гледища. Редакторите могат да редактират ръкописите, когато това е необходимо. Публикуването в това списание е безплатно както за авторите, така и за техните научни или учебни организации.


За авторите

Редакционната колегия на списанието „История“ разглежда само ръкописи, които са насочени единствено към него. Ръкописи, които вече са публикувани някъде, били са изпратени, или са под печат в друго списание, няма да бъдат публикувани. Изпратените статии трябва да съдържат оригинални научни резултати и идеи и това ше бъде проверявано чрез експертна оценка на двама анонимни и независими рецензенти.
     Електронното изпращане на ръкописите е за предпочитане. Адресът е: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.">Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.За оформяне на ръкописите, които се прилагат като приложение (attachment) към съпровождащото ги електронно писмо, трябва да се използва стандартна word програма. Изпращането на ръкописа, записан на диск, също е допустимо.

 

Подготовка на ръкописа
Общи указания

  1. Ръкописите могат да бъдат написани на български или на английски, съобразно желанието на автора.
  2. Ръкописите трябва да бъдат структурирани по следния начин: заглавна страница с информативно и без никакви съкращения заглавие на статията, след което следват имената на авторите без техните академични степени и длъжности (ако имат такива); резюме, което ясно представя същността на проведеното изследване с акцент върху получените нови научни резултати (не повече от 20 реда); 3-6 ключови думи (само на английски); пълен текст; благодарности; приложения (ако има такива); бележки; литература; пълни адреси на всички автори с техните академични позиции, училища или научни организации, пощенски и електронни адреси.
  3. Фигурите и техните надписи се представят отделно от основния текст в допълнителен файл, но мястото на тези фигури в текста трябва да бъде посочено – Фиг. 1, Фиг. 2 и т.н.
  4. Таблиците и техните надписи се представят отделно от основния текст в допълнителен файл, но мястото на тези таблици в текста трябва да бъде посочено – Таблица 1, Таблица 2 и т.н. Таблично се представят числени данни, изразяващи функционални зависимости между някакви величини или променливи. Текстовите таблици затрудняват печата и четенето на статиите и затова тяхната употреба не се препоръчва.

 

Бележки и литература
     Списъкът на използваната литература трябва да съдържа литературни източници, които са достъпни за проверка или справки. Маргинални източници, които нямат присъствие в световните научни масиви, нямат място в списъка на основната литература. Ако цитирането на такива източници все пак е необходимо, това може да стане в раздела „Бележки“, където могат да намерят място и допълнителни обяснения или сведения, за които е преценено, че присъствието им в основния текст на статията би го обременило излишно. Цитирането на интернет източници не се препоръчва, но ако това наистина е необходимо, мястото им не е в литературата, а в бележките, и то в предпочитания portable document format (pdf). Мястото на бележките се маркира в текста на статията с арабски цифри като горни индекси.
     Представянето на литературните източници в списъка на литература става в APA - стил (вж. Publication Manual of the American Psychological Association), който се използва широко в обществените и хуманитарните науки, включително в науката за образованието.
Ето някои примери:

 

Списания:
Mochrie, S.G.J. (2011). The Boltzmann factor, DNA melting, and Brownian ratchets: topics in an introductory physics sequence for biology and premedical students.  American J. Physics, 79, 1121-1126.
Каишев, Р. (1998). Автобиографични бележки. Химия, 7, 112-119.
Такива източници се цитират в основния текст като: Thompson (1986) или (Thompson, 1986).

Missen, R.W. & Smith, W.R. (1989). A question of basic chemical literacy? J. Chem. Educ., 66, 217-218.
Този източник се цитира в основния текст като: Missen & Smith (1989) или (Missen & Smith, 1989).

Subramanian, R.M., Goh, K. & Chia, L.S. (1995). The relationship between the number of elements and the number of independent equations of elementary balance. J. Chem. Educ., 72, 894-895.
Такива източници се цитират в основния текст като:  Subramanian et al. (1995) или (Subramanian et al., 1995).

Ако трябва да се цитира списание, в което номерацията на всяка книжка от даден том започва със страница 1, тогава номерът на книжката също трябва да се посочи в библиографското описание на източника така:

Nichols, P., Twing, J., Mueller, C.D. & O’Malley, K. (2010). Standard-setting methods as measurement processes. Educational Measurement: Issues & Practice, 29(1), 14-24.
Цанков, Н. (2009). Компетентност за познавателно моделиране – дидактическа конкретизация. Педагогика, 19(7-8), 82-105.

Книги
Atkin, J.M., Black, P. & Coffey, J. (2001). Classroom assessment and the national science    education standards. Washington: National Academies Press.
Mэрион, Д.Б. (1975). Физика и физический мир. Москва: Мир.

 

Книги/сборници с редактор
Lakatos, I. (1970). Falsification and the methodology of scientific research programmes (pp. 59-89). In: Lakatos, I. & Musgrave, A. (Eds.). Criticism and growth of knowledge. Cambridge: Cambridge University Press.
Бижков, Г. & Краевски, В. (2009). Основни методологични изисквания към дисертационните изследвания и типични грешки при тяхната реализация (с. 44-104). В: Ганчев, И. & Тошев, Б.В. (ред). Теория и методология на обучението по естествени науки и математика. Благоевград: Унив. изд. „Неофит Рилски“.

 

Коректури
   Преди публикуването на приетите за печат ръкописи, авторите ще получат коректури на своите статии, които трябва да върнат в редакцията в срок от една седмица; големи промени в текста на този етап не се допускат.

Отпечатъци


Публикуването се обявява на авторите с писмо, което съдържа pdf на техните статии, с които авторите сами могат да подготвят неограничен брой отпечатъци на своите трудове, които да използват в кариерното си развитие или в комуникацията с други изследователи.

 

Последни думи
Публикуването на представените материали се определя от препоръките на рецензентите и не означава непременно съгласие на редакцията със застъпваните от авторите гледища. Редакторите могат да редактират ръкописите, когато това е необходимо. Публикуването в това списание е безплатно както за авторите, така и за техните научни или учебни организации.



see

AzBuki_finger