Login
 

Министерство на образованието и науката

 

Национално издателство за образование и наука "Аз Буки"


 

Природни науки

Научно-методическо списание

Профил

Това списание осигурява среда за споделяне и обсъждане на идеи, новини и резултати за новите начини на преподаване, а също така за представяне на новите експериментални и теоретични аспекти на науката. Между целите на списанието е прехвърлането на мостове между академичните изследвания и училищната практика. Във фокуса на списанието са всички образователни нива – от ранното обучение по природните науки, средното и професионалното образование до висшето образование и обучението през целия живот. Повишаването на интереса на обучаваните към природните науки с помощта на мултидисциплинарни подходи, амалгамиращи науката с нейния фундамент – историята и философията на науката, е важен елемент на политиката на списанието.



Основните раздели и теми на списанието са: Писма до редакцията; Науката за образованието: теория и практика; Нови подходи; Учебно съдържание, планове, програми и стандарти; Междупредметните връзки; Ефективност на обучението; Учебен експеримент в природните науки; Задачи; История на образованието: българска образователна традиция; История на образованието: чуждестранна образователна традиция; Наука за напреднали и самообразование; В изследователските лаборатории; Личности в науката; Българите в чужбина; История и философия на науката; Наука и общество; Наука и изкуство; Новата информационна среда; Книжнина; Архив.



Двe ежедневни илюстровани електронни издания – едно за обучението по природните науки, http://groups.yahoo.com/group/khimia и второ за историята и философията на науката, http://groups.yahoo.com/group/hps_review осигуряват информацията и комуникацията между редакторите, рецензентите, авторите, читателите и приятелите на списанието. Тук се прави и текущ преглед на публикациите в основните световни списания в науката за образованието, теорията и методологията на преподаването и обучението по природните науки и историята и философията на науката.



Издаването на настоящия брой на списанието през 2012 година
е с финансовата подкрепа на Фонд „Научни изследвания“
при Министерството на образованието, младежта и науката.

 



see

AzBuki_finger